Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på Performancegear.dk. Siden ejes og drives af:

Sportsgear ApS
CVR-nr. 40206299
Bygmestervej 6
2400 København NV
Tlf. 53 36 53 36
support@sportsgear.dk

1. Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler:  VISA, VISA Electron, MasterCard, Viabill og Mobile Pay.

Ved betaling med VISA, VISA Electron og MasterCard, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Reservation af beløb. Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Beløbet trækkes, når varen afsendes. Bemærk at for køb hos Sportsgear ApS med en samlet ordre-sum på under 100,- tillæges ordren et ekspeditionsgebyr på kr. 30,-   

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. kræver særskilt aftale med ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

2. Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, Færøerne, Grønland. Tyskland og Sverige samt det øvrige EU på forspørgelse.

Lagervarer leveres 1 til 2 dage efter din bestilling til danske adresser. Se mere under de enkelte leverings former.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Privat levering med, Levering til erhverv, levering til afhentning i pakkeshop og lign. levering tilbydes udført af fragtfirmaet GLS i danmark og Postnord udenfor danmark, herunder Færøerne og Grønland.

Vi tilbyder gratis levering til GLS pakkeshops i Danmark ved køb over 799 kr. øvrige fragtpriser er listet på webshoppen

I særlige tilfælde kan leveringstiden være længere, hvis varen ikke er på lager eller lignende, Dette vil altid fremgå tydeligt på varesiden for det enkelte produkt, dog vil leveringstiden i de fleste tilfælde ikke overstige 14 dage – skulle det ske vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

Levering til pakkeshop kan ske til en nærliggende pakkeshop, såfremt den valgte er fuld. Det kan desværre ske i travle periode som fx i forbindelse med Black Friday og julehandel.

3. Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen udløber 14 efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Varer påført tryk eller på anden måde er blevet personificeret på kundens anmodning kan ikke være genstand for fortrudt køb.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

3.1 Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Dette kan du gøre ved at oprette udfylde og indsende fortrydelsesformularen her (https://www.emaerket.dk/external- files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf) eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder, men det er ikke obligatorisk. Du kan også sende en mail til info@performancegear.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Varer påført tryk eller på anden måde er blevet personificeret på kundens anmodning kan ikke være genstand for fortrudt køb.

3.2 Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Performancegear.dk, Bygmestervej 6, 2400 København NV. uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen. Du kan desuden også aflevere din returvare(r) i vores showroom. Har du modtaget en gratis gave, og fortryder du hele købet skal du sende den gratis gave med retur. Har du taget den gratis gave i brug, eller ønsker du at beholde den, vil varens værdi som fremgår af din ordrebekræftelse. blive fratrukket tilbagebetalingen

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

3.3 Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder inden for 14 dage, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Varer påført tryk eller på anden måde er blevet personificeret på kundens anmodning kan ikke være genstand for fortrudt køb.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer for transaktionen som følge af tilbagebetalingen.

Varen kan afleveres eller fremsendes til vores adresse:

SportGear

Bygmestervej 6

2400 København NV.

Mærket med ordrenummer på forsendelsen.


3.4 Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder inden for 14 dage, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder eller gebyr for manglende returnering indenfor fristen på 14 dage eller  evt. ekspeditionsgebyr du har betalt ved ordre under 100,- kr.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer for transaktionen som følge af tilbagebetalingen.

3.5 Varens stand ved returnering og emballage 

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Hvis emballagen du har modtaget varen i mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

3.6 Uafhentede pakker

Hvis du ikke henter din pakke i pakkeshop/pakkeboks eller på posthus indenfor 7 dage for GLS, som aftalt forsendelse, anses dette ikke som en returnering, hvis du ikke afhenter din pakke indenfor pakkens udløbsdato vil du blive opkrævet et gebyr på kr. 200,-

4. Ombytning og Returret i 90 dage

Vi yder returret i 90 dage. Returretten er betinget af, at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand.  Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Returretten løber fra modtagelsen af ordren og tilbagelevering uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere dit køb. Fristen er overholdt, hvis du inden udløbet af de 90 dage foretager registrering og returnerer varen som beskrevet. Du kan desuden også aflevere din returvare(r) i vores showroom.

Varer påført tryk eller på anden måde er blevet personificeret på kundens anmodning kan ikke returneres eller ombyttes.

Det vil sige, at du kan returnere eller ombytte din ubrugte vare i 90 dage efter, at du har modtaget den. Fremgangsmetoden er den samme som beskrevet herover – nemlig, at du blot opretter en retursag her: Sportsgear.dk/retur. Ved returnering af vare tilbagebetales der alene beløbet svarende til værdien af varen og dermed ikke for fragt eller evt. ekspeditionsgebyr betalt ved bestilling eller gebyr ved overskredet frist.

5. Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Opret sagen via vores returportal og brug vores returlabel. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret.

6. Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@performancegear.dk.

7. Andre vilkår

Gavekort

Gavekort til performancegear.dk er gyldige i 2 år. En eventuel restværdi kan indløses i indtil et år efter gavekortets udløb. Ønsker du kontant indløsning, beregner vi os et gebyr på 30 kr. til dækning af udgifterne ved indløsning.

8. Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til Sportsgear, Bygmestervej 6, 2400 København NV. – support@Sportsgear.dk:
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges